آموزش نصب وردپرس دایرکت ادمین

پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399
10:43
admin

برای اینکه بتوانیم از وردپرس استفاده کنیم به یک هاست خوب ( سرور میزبانی) نیازمند هستیم. برای اجرای وردپرس بهترین سیستم عامل لینوکس است. برای مدیریت پایگاه های داده،حساب های FTP و ایمیل، لینوکس نیازمند یک کنترل پنل است. دو نمونه از کنترل پنل های پر طرفدار لینوکس عبارتند از: سی پنل و دایرکت ادمین اغلب شرکت های هاستینگ این کنترل پنل ها را عرضه می کنند. موضوع مورد بحث ما در این مقاله نصب وردپرس روی دایرکت ادمین است. با ما همراه باشید:

برخی از افراد معتقدند که سی پنل نسبت به دایرکت ادمین کارایی بهتری دارد. به نظر من دسترسی به سی پنل آسان تر است و محبوبیت بسیار زیادی دارد اما به خاطر تحریم های حاکم، کمتر در هاستینگ های ایرانی دیده می شود. از این رو اغلب بیشتر هاست سرویس ها از دایرکت ادمین استفاده می کنند.

در ادامه نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را با ۵ مرحله کوتاه آموزش می دهیم:
نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را در ۵ مرحله انجام می‌دهیم:

دانلودآخرین نسخه وردپرس
ورود به کنترل پنل دایرکت ادمین
ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین
آپلود وردپرس رویهاست وردپرس
نصب و راه اندازی وردپرس
مرحله اول: دانلود وردپرس

در مرحله نخست شما باید آخرین ورژن وردپرس را دانلود کنید.

مرحله دوم: ورود به دایرکت ادمین

برای دسترسی به دایرکت ادمین می بایست عبارت ۲۲۲۲: را به انتهای آدرس سایت خود اضافه کنید. فرض می کنیم آدرس سایت شما domain.com است بنابراین برای ورود به دایرکت ادمین باید آدرس domain.com:2222 را در مرورگر خود وارد کنید.

بعد از وارد کردن آدرس ذکر شده صفحه ای باز می شود و از شما رمز عبور و نام کاربری را درخواست می کند. فیلد ها را با نام کاربری و رمز عبور هاست خود پر کنید. حال کنترل پنل دایرکت ادمین به شما نشان داده می شود.

مرحله سوم: ساخت دیتابیس

برای اجرا وردپرس لازم است که شما یک پایگاه داده داشته باشید که با وردپرس مرتبط شده باشد. برای اینکه دیتابیس خود را روی دایرکت ادمین بسازید در هنگام نصب وردپرس، در اولین صفحه کنترل پنل به بخش MySQL Management مراجعه کنید.

در صفحه جدید روی گزینه روی Create new Database کلیک کنید.

حال صفحه ای همانند تصویر زیر برای شما به نمایش در می آید در این صفحه باید اطلاعات پایگاه داده جدید خود را وارد کنید. در ادامه هر بخش را توضیح خواهیم داد.

Database Name : برای پایگاه داده خود به دلخواه یک نام انتخاب کنید.

Database Username : برای پایگاه داده خود به دلخواه یک نام کاربری انتخاب کنید.

Username Password : برای پایگاه داده خود به دلخواه یک رمز عبور انتخاب کنید. رمز عبور باید ترکیبی از حروف و اعداد کوچک و بزرگ باشند. همچنین می توانید با استفاده از دکمه Random یک رمز عبور با ضریب امنیت بالا دریافت کنید.

Confirm Password : رمز عبور خود را مجددا وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات بالا دکمه Create را بزنید تا پایگاه داده شما ایجاد شود.

در صفحه بعد مشخصات پایگاه داده ای که ایجاد کرده اید نشان داده می شود. این اطلاعات را حتما در جایی یادداشت کنید.

مرحله چهارم: آپلود وردپرس روی هاست

در این مرحله باید فایل های دانلود شده در مرحله نخست را روی هاست آپلود کنیم. برای این منظور از صفحه نخست کنترل پنل وارد File Manager شوید.

پس از آن پوشه public_html را باز کنید. توجه داشته باشید که تمامی فایل ها را باید در این پوشه کپی کنید. اکنون از قسمت انتهایی صفحه دکمه Upload files to current directory را انتخاب کنید.

در صفحه بعد، از طریق دکمه Choose file فایل زیپ شده وردپرسی را که دانلود کردید را انتخاب و دکمهUpload Files را کلیک کنید و تا آپلود شدن کامل فایل منتظر بمانید.

زمانی که آپلود فایل به پایان رسید. به پوشهpublic_html بازگردید. در این فولدر می توانید فایل زیپ شده وردپرس را ببینید. روی دکمه Extract از ستون Action کلیک کنید تا فایل زیپ شده را از حالت زیپ خارج کنید. در صفحه بعد نیز مجددا روی دکمه Extract را کلیک کنید.

سپس مجددا وارد فولدر public_html شوید. همانطور که مشاهده می کنید، فولدری با نام وردپرس ساخته شده است. برای ورود به وردپرس باید به domain.com/wordpress مراجعه کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید برای ورود به سایت وردپرسی خود از آدرس اصلی دامنه یعنی domain.com استفاده کنید باید تمامی فایل های موجود در پوشه wordpress را به فولدر public_html منتقل کنید. برای این منظور به پوشه wordpress مراجعه کرده و تیک تمامی فایل های را بزنید. پس از آن از دکمه Add to Clipboard را از پایین صفحه انتخاب کنید.

اکنون مجددا وارد پوشه public_htm شده و دکمه Move Clipboard Files here را از بخش انتهایی صفحه انتخاب کنید.

حال تمامی فایل های وردپرس در فولدر public_html قرار گرفته اند. پس می توانید پوشه wordpress را حذف کنید.

مرحله پنجم: نصب و راه اندازی وردپرس

برای ورود به صفحه پیکربندی آدرس دامنه خود را در مرورگر وارد کنید. حال دکمه ” بزن بریم ” را از صفحه مقابل خود انتخاب کنید. در این صفحه می بایست اطلاعات پایگاه داده ای را که در مرحله سوم ساخته اید وارد کنید.

تنها سه گزینه اول این صفحه را مطابق مشخصات پایگاه داده خود تکمیل کرده و گزینه های بعدی را تغییر ندهید. سپس دکمه ” فرستادن” را انتخاب کنید. و دکمه “راه اندازی نصب” را فشار دهید. در صفحه بعد اطلاعات سایت خود را درج کنید.

عنوان سایت: عنوان سایت خود را وارد کنید.
نام کاربری : یک نام کاربری برای ورود به داشبورد مدیریت وردپرس انتخاب کنید.
رمز : یک رمز عبور قوی خود ایجاد کنید.
ایمیل شما: ایمیل خود را به درستی وارد نمایید.
نمایش به موتورهای جست و جو: با انتخاب این گزینه، شما اجازه دسترسی و بررسی سایت را از موتورهای جست و جو سلب می کنید. بهتر است این گزینه را انتخاب نکنید.

سپس دکمه “راه اندازی وردپرس” را فشار دهید.

حال نصب وردپرس روی دایرکت ادمین به پایان رسید. اکنون می توانید از امکاناتی که وردپرس در اختیار شما قرار می دهد لذت ببرید. برای دسترسی به پیشخوان وردپرس در مروگر عبارت wp-admin را پس از نام دامنه خود وارد کنید.

کلام آخر

دایرکت ادمین نیز مانند سی پنل طرفداران زیادی دارد، همانطور که توضیح دادیم به راحتی می توانید وردپرس را روی دایرکت ادمین نصب کنید و از امکانات آن استفاده کنید. خوش بخاته دایرکت ادمین محبوب تحریم نشده است. که همین امر موجب استقبال بیستر کاربران شده است.

منبع:https://templatehama.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d8%a7%db%8c%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d9%85%db%8c%d9%86/


[ بازدید : 442 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به abhh است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]