چگونه در ترکیه وام مسکن بگیریم؟

پنجشنبه 15 اسفند 1398
10:24
admin

در گذشته، بسیاری از خریداران خارجی ملک در ترکیه عادت داشتند از بانک در ترکیه وام مسکن بگیرند تا برای خرید ملک برای آنها کمکی باشد. همانطور که خواهید دید، این وضعیت امروزه پیچیده تر شده اما هنوز گرفتن وام مسکن در ترکیه ممکن می باشد.


آیا یک خارجی می تواند در ترکیه وام مسکن بگیرد؟

از نظر قانونی هیچ مانعی برای اتباع خارجی مقیم یا غیرمقیم وجود ندارد که برای ملک بخواهند وام مسکن بگیرند. هیچ محدودیتی برای نوع ملک وجود ندارد. هیچ محدودتی برای نرخ سودی که می تواند در برداشته باشد و طول مدت وام مسکن یا دیگر شرایط وجود ندارد. این ساده ترین و راحت ترین راه گرفتن وام مسکن می باشد، اما در این لحظه دور از واقعیت است. تنها موسسات وام دهنده (بانک) مستقر در ترکیه می تواند برای ملک واقع در ترکیه وام مسکن بدهد. بدین معنی که شما با بانک های مرکزی ترکیه بطور محدود تری می توانید کار کنید. بانک های ترکی مختلفی (درحقیقت بانک هایی که مالک خارجی دارند) در زمان دادن وام مقررات متفاوتی دارند و آنها با توجه به نرخ های سود که باید پرداخت کنید و هزینه هایی که در بر دارد به شما وام مسکن می دهند. این تنوع در بسیاری از کشورها بیشتر هم می باشد. اغلب اگر از وکیل خودتان یا آژانس املاک کمک بگیرید تا به شما بانک معرفی کنند خیلی موثر می باشد، زیرا آنها احتمالا می دانند که بانک های مختلف چه نقاط ضعفی دارند و مدیریت آنها چگونه می باشد و می توانند بانکی را انتخاب کنند که بخوبی با شما کار کنند. در ترکیه کسی که وام مسکن را بازپرداخت نکند وجود ندارد. بانک ها به افرادی که برای آنها مشتری وام مسکن معرفی می کنند هیچ کمیسیونی پرداخت نمی کند.

چقدر می توانم وام بگیرم و مدت زمان آن چقدر می باشد؟

بطور سنتی، وام به اتباع خارجی برای ملک مسکونی ۸۰٪ نسبت به ارزش ملک می باشد که طبق قانون حداقل میزان مجاز است. به عبارت دیگر، بانک به شما برای ملک با ارزش ۱۰۰۰۰۰ یورو ۸۰۰۰۰ يورو وام می دهد. بیاد داشته باشید که ارزیابی بانک خیلی پایین تر از قیمت بازار می باشد. همچنین بیاد داشته باشید که وام مسکن هزینه های مربوط به خرید ملک را پوشش نمی دهد (هزینه های قانونی، هزینه تمبر مالیاتی، مالیات انتقال ملک و غیره) بنابراین در دنیای واقعی ممکن است شما موافق خرید یک ملک با ۱۲۰۰۰۰ یورو باشید. هزینه های قانونی و مالیات های مربوطه ۱۰۰۰۰ یورو و جمعا ۱۳۰۰۰۰ می باشد. بانک ممکن است ملک را طبق ۱۰۰۰۰۰ یورو ارزیابی کند و به شما % ۸۰ وام مسکن یعنی ۸۰۰۰۰ یورو بدهد. درنتیجه، با وجود عنوان وام ٪۸۰ شما ۵۰۰۰۰ یورو دریافت خواهید کرد. درکل ممکن است به شما پیشنهاد وام کمتر از ۸۰% داده بشود، ازاین رو شما مجبورید مبلغ بالاتر را خودتان پیدا کنید. مدت زمان هرنوع وامی باید حداقل سه سال باشد، اما به سن شما و مبلغی که وام می گیرید بستگی دارد که تا ده یا ۲۰ سال معمولا می تواند طول بکشد. تمام شرایط و محدودیت های وام های مسکن بجز نرخ سود همگی براساس نظام نامه وام مسکن ترکیه و قوانین وام مسکن ترکی مدیریت می شود که بشدت اجرا می شود. در گذشته بسیاری از بانک ها برای دادن وام مسکن به خریداران خانه برای بخشی از ۲۰٪ سرمایه لازم جریمه پرداخت می کردند. بدین معنی که ترکیه درطول دوره توسعه عظیم در اوایل دهه ۲۰۰۰، برخلاف بسیاری از کشورها وام مسکن را در یک نسبت وام به ارزش احمقانه یا برای مدت زمان های خیلی طولانی ارائه نمی دادند.


[ بازدید : 281 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به abhh است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]