بک لینک چیست

پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399
10:31
admin

بک لینک چیست؟ پیش از هر چیز باید این را بدانید که استفاده از بک لینک ها می تواند به پیدا کردن نقاط ضف و قوت سایت شما کمک کند و شما را در داشتن ربته بهتری در موتور های جستجوگر یاری دهد.

این در حالی است که بک لینک های بد می توانند موجب نزول شما شوند.

برای معرفی بک لینک ها به صورت خلاصه می توان گفت: همان لینکی است که یک سایت از سایت دیگر دریافت می کند و در صورت خوب بودن می تواند موجب ارتقا رتبه شما در موتورهای جستجوگر شود.

نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که در انتخاب بک لینک ها کیفیت مهم تر از کمیت است. پس سعی کنید برای بالابردن رتبه سئو سایت به جای تعداد بک لینک ها روی کیفیت آن ها تمرکز کنید.

به طور مثال: یک سایت که در زمینه غذا تولید محتوا می کند، می تواند برای یک وبسایت که متعلق به رستوران است بک لینک ایجاد کند.

علاوه بر مورد ذکر شده بک لینک می تواند نقش یک مکالمه در فضا وب را ایجاد کند.

به طور مثال: اگر دو سایت در زمینه ای مشابه، مقاله منتشر کنند و سایت دوم با انتشار بک لینکی از سایت اول دیدگاه آن را رد کند، با انتشار هر چه بیشتر مقاله در سایت دوم، هر دو سایت ارتقا رتبه پیدا خواهند کرد. بعد از این توضیحات،لازم است به معرفی بک لینک های خوب و بد بپردازیم.

بک لینک خوب چیست؟ بک لینک بد چیست؟
بک‌لینک خوب، بک لینکی است که از سمت وب سایت معتبری به شما داده شود. هر چه گرفتن بک لینک دشوارتر باشد، از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود. بک لینک های خوب از سایت های صنعتی دریافت می شوند و لینک های درون متن، اعتبار بیشتری دارند. هر چه مقاله بلند تر و با کیفیت تر باشد، اعتبار بک لینک بیشتر خواهد بود.

اگر بک لینک ها dofollow باشند می تواننند موجب ارتقا سئو شوند. این در حالی است که بک لینک های nofollow فقط قابلیت افزایش ترافیک سایت را دارا می باشند. افزودن بک لینک توسط ویراستار بر اعتبار آن می افزاید.

در مقابل بک لینک های خوب، بک لینک های بد قرار دارند. این بک لینک ها دستور العمل گوگل را نقض می کنند و منجر به پنالتی شدن سایت می شوند. بد لینک ها معمولا از سوی سایت های غیر مرتبط یا سایت هایی با محتوای ضعیف ارائه می شوند. در نظر داشته باشید بک لینک ها به تعداد زیاد می توانند موجب پنالتی سایت شما شوند، تبادل لینک در این حوزه ممنوع می باشد.

ویژگی های بد لینک ها :
• بد لینک ها از سوی یک وبلاگ ایجاد شده اند.

• بک لینک ویجت بد است، و بایدnofollow باشد.

• ارائه شدن بک لینک به صورت پولی باشد.

• از دایرکتوری های محتوا داده شود.

• بک لینک از سوی سایت های هک شده باشد.

• بک لینکی که با آنکر تکست های بیش از حد بهینه شده باشد.

• بک لینک به صورت خودکار ایجاد شود.

چرا همه بک لینک ها خوب نیستند؟
اخیرا موتور جستجو گوگل برای سایت هایی که از لینک اسپم استفاده می کنند، جریمه هایی در نظر گرفته است. بک لینک ها به عنوان یکی از عوامل مؤثر در ارتقا یا سقوط رتبه سایت ها می باشند.

بک لینک زیاد دردسر ساز است

در سیاست های جدید گوگل، کیفیت بک لینک ها یر کمیت آن ها برتری دارد. این موضوع موجب شده تا روش های غیر عادی و اسپم کاربردی نداشته باشند.

کیفیت لینک ها چگونه ارزیابی می شود؟
هر لینک از ارزش خاصی برخوردار است و در دنیای کسب و کار های آنلاین، نمی توان از موتورهای جستجوگر در حیطه رتبه بندی سایت ها صرف نظر کرد زیرا می توانند محبوبیت سایت شما را افزایش دهند. می توانید با استفاده از تکنولوژی الگوریتم پنگوئن که گوگل اخیرا آن را منتشر کرده جهت اطلاع بیشتر از لینک های خود استفاده کنید. در این تکنولوژی شما به راحتی می توانید لینک های خود را حذف و لینک های جدیدی را جایگزین کنید.

ارزیابی کیفیت لینک‌ها
در نظر داشته باشید که انتخاب لینک های ارزشمند، مهم تر از انتخاب تعداد زیاد لینک هاست. برای ارزیابی کیفیت لینک‌‌‌‌‌‌ها سه شاخص زیر را باید در نظر گرفت:

• لینک های مرتبط را انتخاب کنید.

• لینک فقط برای خزنده های موتورهای جستجو گر انتخاب نشده باشد و دارای ارزش های انسانی باشد.

• لینک دارای ارزش و اعتبار باشد.

شاخص اول: مرتبط بودن

مرتبط بودن مهم ترین شاخص است. تشابه موضوعات اهمیت بالایی دارد. چهار ویژگی می تواند موجب مرتبط شناخته شدن یک لینک شود:

1. دامین به دامین

2. دامین به صفحه،

3. صفحه به صفحه

4. لینک به صفحه

شاخص دوم: ارزش انسانی

لینکی دارای ارزش انسانی است که برای کابران ساخته شده باشد، نه خزنده های موتور جستجوگر. برای سنجش ارزش انسانی می توانید به نظرات مطلب یا انجمن ها مراجعه نمایید. یکی دیگر از ابزار های سنجش setmrush است که با استفاده از آن می توانید میزان درگیر بودن کاربر را شناسایی کنید.

شاخص سوم: ارزش و اعتبار

ارزش و اعتبار لینک ها مانند ارزش و اعتبار یک فروشنده می تواند موجب افزایش مطلوبیت و محبوبیت مطالب شود. الگوریتم های طراحی شده گوگل به گونه ای هستند که بهترین نتیجه را به کاربر ارائه دهند. گوگل از لینک ها جهت تعیین اعتبار یک سایت استفاده می کند. از دیدگاه دیگر می توان گفت هر چه منبع شما معتبر تر باشد، شما از اعتبار بیشتری برخوردار خواهید شد.

و در پایان

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دنبال موفقیت در عرصه سئو هستید، به بک لینک ها توجه ویژه ای داشته باشید. به طور مداوم کیفیت لینک های خود را بررسی و در صورت نیاز آن را اصلاح کنید. در این راستا همیشه در نظر داشته باید که بیشترین تمرکز خود را بر کیفیت بک لینک ها بگذارید نه تعداد بک لینک ها !

منبع:https://googlefirstlink.com/blog/%d8%a8%da%a9-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/


[ بازدید : 455 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به abhh است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]